Coca Cola 1,75 L

A Coca-Cola hisz abban, hogy jobb lehet a világ, egy olyan világ, ahol mindenki boldogságra törekszik, ahol a szeretet, a nyitottság, a másik elfogadása a fő vezérlőelv. A Coca-Cola szeretné felszólítani az embereket, hogy tegyék jobbá az életüket. rávilágítani arra, hogy mi is fontos az életben.

Történet:

1886-ban, amikor egy John Pemberton nevű gyógyszerész, aki már korábban is kevert tonikokat és szabadalmaztatott gyógyszereket, előállított egy még névtelen üdítőital szirupot.

Frank Robinson, Pemberton könyvelője kiváló beszédkészséggel és szép kézírással rendelkezett. Ő javasolta mind a “Coca-Cola” nevet, mind az egyedi Spencer típusú írásmódot, amely a mai napig változatlan maradt.
Pemberton 1886 májusában kezdte meg az árusítást és körülbelül 50 dollár értékben adott el szirupot különböző üdítőital kiméréseknek az évben.

Kezdettől fogva fontosnak tartotta a reklámozást, mivel majdnem mind az 50 dollárt viaszosvászon zászlókra, ingyenes vásárlási utalványokra és néhány szerény újsághirdetésre költötte.

Pemberton 1888-ban halt meg és Asa G. Candler, egy másik atlantai gyógyszerész, aki egyharmadrészben tulajdonos volt, 1891-ben teljes mértékben átvette az üzletet. 1892-ben megalakította a georgiai The Coca-Cola Company-t 100 000 dollár alaptőkével és 1893-ban bejegyeztette a Coca-Cola védjegyet az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalánál.
Asa G. Candler felvirágoztatta a kis üzletet és különleges reklám- és kereskedelmi érzékével megalapozta a jövőjét. Három év után elmondhatta, hogy a Coca-Cola-t az Egyesült Államok minden részén árusítják. 1916-ig maradt a vállalat elnöke.

1894-ben Joseph Biedenharn Missisippiben kezdte palackozni a Coca-Cola-t majd 1899-ben a chattanoogai Benjamin Thomas és Joseph Whitehead megszerezte Asa G. Candlertől a Coca-Cola palackozási jogát az Egyesült Államok egész területére. John Lupton később csatlakozott hozzájuk és így együtt kellett megoldaniuk a palackozás megszervezését a hatalmas területen. Olyan embereket kerestek, akik hajlandók voltak rá és volt elég pénzük ahhoz, hogy a saját területükön palackozóüzemet építsenek és üzemeltessenek. Ezzel megalapozták azt a hagyományt, amely azóta is vezér elve a Coca-Cola üzemek működésének az egész világon.

1900-tól a Coca-Cola szirupot a tengerentúli új piacokon is árusították és 1907-ben létrehozták a helyi palackozóüzemet.
Az utánzatok elterjedése arra indította a gyártókat, hogy különleges alakú (középen keskenyedő) palackot használjanak, amit 1916-ban vezettek be és 1954-ig csak ebbe töltötték a Coca-Cola-t. Az üvegformát 1960-ban védjegyként is bejegyezték.

1919-ben a Candler család a The Coca-Cola Company-t 25 millió dollárért egy atlantai üzletember, Ernest Woodruff által vezetett társaságnak eladta. Négy évvel később Robert Woodruff fia lett a cég elnöke és ő tette a Coca-Cola-t igazán nemzetközi itallá. Vezetése alatt jelentősen megváltozott a cég marketing programja, ami forradalmasította az üzletet.

1920-ban a “Coke” elnevezés egyértelműen a “Coca-Cola-t” jelentette. 1941-ig mindkét védjegyet folyamatosan használták.

1930-ban megalakult a Coca-Cola Export Corporation, hogy elősegítse a külföldi gyártást és a 70-es évekre már a világ 30 országában termeltek és árusítottak Coca-Cola-t.

A két világháború csökkentette, de nem állította le a vállalat működését. A cukorfejadagok bevezetése korlátozta a termelést. A nehézségek ellenére a II. világháború alatt 64 palackozóüzemet állítottak fel a tengerentúlon a lehető legközelebb a fronthoz, hogy biztosítsák a termék folyamatos utánpótlását.

1954-től széles körű változások mentek végbe a csomagolás területén: bevezették a nagyobb üvegek, az eldobható palackok és dobozok használatát, valamint fokozatosan új ízekkel jelentkeztek világszerte (például Fanta, Sprite stb.). Megkezdődött az alacsony energiatartalmú, cukormentes ital gyártása is.
A világon jelenleg üzemelő több, mint 1600 palackozó gyárnak több mint a fele az Egyesült Államok és Kanada területén kívül van. A különböző szénsavas italok koncentrátumait a koncentrátumgyárak szállítják a palackozóüzemekbe.

Érték:

A Coca-Cola név a második legismertebb szó a világon,
az ‘OK’ után.

A világ egyik legértékesebb márkája, értéke
mintegy 67,5 milliárd USD.

A világ legnagyobb disztribúciós rendszerén keresztül mintegy 200 ország fogyasztói élvezhetik naponta az igazi Coca-Cola érzést.

Coca-Cola-ból a világon naponta 606 millió pohárnyi, vagyis 143 millió liter fogy el.

A Coca-Cola márka küldetése: jobbá tenni a világot!

A Coca-Cola hisz abban, hogy jobb lehet a világ, egy olyan világ, ahol mindenki boldogságra törekszik, ahol a szeretet, a nyitottság, a másik elfogadása a fő vezérlőelv. A Coca-Cola szeretné felszólítani az embereket, hogy tegyék jobbá az életüket. rávilágítani arra, hogy mi is fontos az életben.

A bhutani király szerint: „A bruttó nemzeti boldogság sokkal fontosabb, mint a bruttó nemzeti termék.” Közhelynek hangzik, de boldogságot nem lehet pénzért vásárolni.
A boldogság tulajdonképpen tudatos választásunk, amiért saját magunk vagyunk felelősek. Dönthetünk úgy, hogy a szívünkkel élünk, hogy kevesebbet aggódunk, jobban élvezzük az élet apró örömeit, hogy nyitottak vagyunk új élményekre, élvezzük, amit az élet ad nekünk.
A boldogság azt jelenti, hogy félig teli van az a bizonyos pohár, hiszen minden szituációban a pozitívat látjuk, hogy lehetőségeket és nem akadályokat keresünk és, hogy a „nem” helyett az „igent” választjukl .

Legyünk nyitottak, fogadjuk el a másikat olyannak amilyen, legyenek barátaink, szeressük a világot és az embereket benne. Az ahogy viselkedünk a körülöttünk levőkkel, amit teszünk, amit mondunk, amit gondolunk meghatározzák, hogy a világ hogyan viselkedik velünk.
A Coca-Cola szeretné a legjobbat kihozni az emberekből, hiszen ha minél több jó ember él a Földön, akkor jobb lesz a világ.

Az élet Coke oldalán kampány egy felhívás arra, hogy éljünk sokkal spontánabbul, hogy, lássuk meg az élet pozitív odlalát, hogy tegyük jobbá az életünket; összességében hogy találjuk meg az utat a boldogsághoz!

A titkos formula

Köztudott, hogy a Coca-Cola titkos recept alapján készül. Azt is mondják, az összetételt az atlantai Sun Trust Bank páncéltermében őrzik, s csak két ember ismeri –mindketten csak a felét.

Nos, ez félig igaz is: valóban a bankban őrzik, valóban csak két vezető ismeri, viszont mindketten az egészet. Ráadásul ez a titok annyira talán nem is titok, hiszen minden palack Coca-Cola címkéjén feltüntetjük az összetevők listáját.

Bár otthon is meg lehet próbálni kikeverni, a legjobb az mégiscsak a palackozott eredeti Coca-Cola íz...